Julbak

Idag satte jag igång med julbaket! ;)
 
Ville baka nått med pepparkakskryddor och velade mellan lite olika kakor...
Men tillslut föll valet på att testa att baka 'Ajakakor'.
 
Minns dem sen jag var liten...
De dubbla spritsade kakorna med med chokladcreme i mellan som mamma brukade baka.
 
De är egentligen inte smaksatta, men jag gjorde min egen variant och hade i pepparkakskryddor.
Och jag struntade i att spritsa dem och gjorde det enkelt för mig istället och rullade bollar som jag tryckte till...
Tänkte ändå inte göra nån mellanläggscreme.
 
Toppade kakorna med små bitar av Snicker istället.
 
 
Kakorna smakade smaskens!
Men nästa gång blir det nog med cholkadcreme på istället... ;)
 
...........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0