Kungsholmen Runt

Har varit i Stockholm i helgen...

Det var dax att springa Halvmaran - Kungsholmen Runt!!

Uppladdningen har varit urusel rent ut sagt...
Så hade inte särskilt höga förväntningar inför loppet om att få nån vidare tid.
Men satasde på att försöka hålla en kilometertid på runt 5 minuter...

Kände mig ganska fräsch hela loppet och hade inte övewrdrivet ont nånstans och fick ett bra flyt i löpsteget som jag lyckades hålla genom hela loppet.
Detta ihop med att banas streckning är ganska flack gjorde att jag mot slutet av loppet började inse att jag skulle få en personbästa tid!

Jag gick i mål på 1.49.45!! :)
nästan 8 minuter snabbare än tiden jag fick på Göteborgs varvet förra året..
Är förvånad, glad och väldigt nöjd!! :)


medaljen ska hänga bland de andra i samlingen på bokhyllan där hemma... ;)

Om två veckor är det dax att springa Göteborgs Varvet!
Vågar inte hoppas på en liknande tid då... Gbg Varvets banstreckning är mer kuperad och har längre och segare backar som lätt tar musten ur en..
Men lovar att jag ska göra mitt bästa!! :)

Är lite sugen på att anmäla mig till några mil-lopp nu... Midnattsloppet i Götet i augusti ligger ju nära till hands... Är lite sugen på att springa Sthlm Halvmara i september oxå... Får se hur det blir... ;)

............................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: syrran

kanonbra gjort!! Blir inspirerad, ska snart genomföra futtiga 5 km, Vårruset. Det räcker dock gott åt mig. Kram

2011-05-09 @ 17:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0