Kvällsfika

Unnar mig massa gott nu när det är såååå synd om mig... ;)

Vevade ihop en kladdkaka till kvällsfikat idag.
Har Arlas app på mobilen, där finns massa bra recept, tex kladdkaka! :)

Du behöver:

100gr smör
2½dl strösocker
2 ägg
1½dl vetemjöl
3msk kakao
1tsk valijsocker

eventuellt:
kanel
cayennepeppar

Sätt ugnen på 175*C.
Smält smöret i en kastrull.
Ta av grytan från plattan o vispa ner sockret och äggen, vispa ordentligt.
Rör ner de andra ingredienserna.
(jag kryddade lite extra med lite kanel och några stänk cayennepeppar...)
Häll upp smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten.
Grädda i mitten av ugnen i ca 20min.

Smaklig spis!!


Jag hade glass till min kaka, med en liten whisky(mot förkylningen) och ingefärs/citron/vitlöks kok.. ;)

.......................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: syrran

Det är du värd!!

krya på dig!

Kram från oss

2011-03-19 @ 21:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0