Citron

Skulle få lite besök till mitt nya residens härom dagen...

Då vill man ju ha lite gott att bjuda på till fikat! ;)
Jag kilade iväg till affären eftersom både skafferi, kyl och frys gapade helt tomma.
Hade bestämt mig för att veva ihop en sockerkaka.. det funkar alltid! :)
Med citronsmak denna gången.
Så handlade ägg, socker, mjöl, bakpulver, smör, mjölk och citron.


(sitter på tåget nu och minns inte enheterna till receptet tyvärr..)

Det var syrran med familj som kom på besök och då visade det sig att jag hade prickat att baka lillkillens favvokaka!
Och min variant blev godkänd!!
- Den var jättegod!! sa han.
Det värmde i morbrors hjärta att höra!! ;)


jag gillar min språjlans nya spis/ugn!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0