Beroende

Gillar inte hur mitt psyke fungerar...!!

Att jag blir uppåt av träning och alla endorfiner som produceras i kroppen när man rör på sig vet jag.
Men trodde inte att jag var SÅ beroende av de där kickarna...men det har jag fått erfara de sista veckorna, tyvärr...

Har slarvat med maten ett tag och ätit kopiösa mängder godis och sötsaker samtidigt som jag har tränat mindre.

Detta har resulterat i att mitt humör har åkt en bergodalbana som heter duga!!
Ena stunden har humöret varit fina fisken för att sedan sekunden senare gå i botten och jag har varit lättirriterad och helt svart i synen...
Det är definitivt inget jag är stolt över då jag mkt väl vet vad som ska till för att stävja det hela men inte aktivt gjort något åt det utan bara låtit förfallet fortgå... :(
Va tex på vippen att förstöra min kära mors fördelsedagsfirande pga detta vilket inte är okej! :(

Har försökt ta tag i det hela och styra upp både träning och framför allt maten denna veckan...men shit va trögt det är att komma tillbaka till normala gängor igen!!
Jag blir tex lätt hungrig, det som i vanliga fall brukar hålla magen lugn länge håller mig bara mätt en kort stund... Och när suget sätter in är det ju otroligt lätt att ta till nått sött eller kolhydratrikt för att lugna känslorna.
Det är bara att kämpa emot och försöka vara stark!! ;)

Till råga på allt har suget efter att träna mattats av vilket inte gör det direkt lättare att komma tillbaka...
Men som tur är så sitter vanan att ta sig till gymmet i ryggmärgen så jag styr kosan dit iaf, även om det är motvilligt...och som tur är så kommer belöningen efter passen och man känner sig väldigt nöjd med att man ansträngt sig. :)

Hoppas snart va på rätt bana igen!!

.....................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Helena

Brukar läsa din blogg men är lite dålig på att kommentera så ville mest säga Hej :)

2011-08-11 @ 09:06:56
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0