HotYoga

Har varit på en grymt bra yogaklass ikväll!! :)

Tyvärr har det blivit lite sisådär med min yogautövning på sista tiden...
Men ikväll har jag tagit igen det med råge! ;)

På den gamla goda tiden när jag bodde i Götet förra gången så va det en jätteduktig kille heter Magnus Ringberg som hade yoga o Bbe-klasser på gymmet. Jag gick nästan bara på hans klasser, han var bäst!! :)


som sagt, Magnus är en väldigt duktig instruktör! :)

Vi har hållt sporadisk kontakt sen dess och hörts till och från under åren.
Han slutade instruera på SATS strax efter jag flyttade från stan och har sedan dess byggt upp det egna företaget Moventus med verksamhet inom lite olika inriktningar inom hälsa/träning.
Han är bla en flitigt anlitad gästinstruktör, håller föredrag, har utvecklat ett eget träningsprogram, har skrivit flera böcker mm....
Och nu har han även en egen studio i Götet där han bla har PT-kunder och yogaklasser.


Magnus har bla skrivit boken "Funktionell Träning", i den
hittar du massor av bra övningar till din träning!!

Det var till hans fina studio Space Mango som jag var inbjuden ikväll att få delta på en yogaklass! :)
Min första "riktiga" yogaklass om man kan säga så. Jag har ju bara gått på yogan på gymmet i alla år...


Gå in och kolla på magnus hemsida genom att klick på nån av länkarna!
I höst börjar han med kontinuerliga klasser tre dagar i veckan!! :)

Vi var ett lite gäng som va inbjudna att va med på klassen så Magnus kunde gå runt och visa oss in i positionerna om vi behöde hjälp, vilket är superbra! Det är kul att få känna hur det ska kännas när man är i rätt läge och vilken känsla man ska sträva efter i varje position. :)
Det var en behaglig värme i lokalen så det dröjde inte länge innan jag dröp av svett!! ;)
Men värmen är bra så man blir mjukare i kroppen och kan komma längre in i positionerna! :)

Känner mig helt mör i kroppen nu efteråt, men det är en skön känsla av att kroppen både har fått jobba hårt och är ordentligt utstretchad... Me like alot!! :)

Ett Supertack till Magnus!!! :)

................................................................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0