Man tager vad man haver...

-Man tager va man haver: sa Kajsa varg...

Blev grym sugen på mjuk Pepparkaka igår eftermiddag!
Gick in på "recept.nu" och letade upp Leilas recept på förut nämnda.

Plockade fram allt jag behövde i köket, men upptäckte till min besvikelse att det inte fanns nån vanlig filmjölk hemma, utan bara fil med smak av drottningsylt...
Hmmm...vad göra? Skippa att baka eller bara tänka om...?
Jag tänkte om! Det fick bli en kaka med smak av drottningsylt!

Jag mätte upp allt rätt och riktigt som skulle vara i.
Tokvispade ägg och socker och vände försiktigt ner alla de andra ingredienserna, allt enligt konstens alla regler...

Enligt receptet skulle kakan vara inne i ugnen ca 35min...men det ville sig inte riktigt, efter utsatt tid va provstickan fortfarand kladdig!
Lät den vara inne längre och kollade med fem minuters intervaller...
Efter 55min orkade jag inte vänta längre utan tog ut kakan!!
Skulle det bli ett totalt misslyckande både smakmässigt och konsistensmässigt? Eller skulle kakan bli helt okej?

Antar att jag tyckte den blev helt okej, för när kvällen var slut så hade jag tryckt i min halva kakan helt på egen hand... Ooooops!

Klicka på den blåmarkerade länken så kommer du till receptet på orginalkakan! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0