Rekordtid!!

Igår sprang jag Midnattsloppet i Götet...

Uppladdningen inför loppet va inte direkt idealisk...
Sov 3 timmar natten mellan tor-fre pga flyttpackningen...fick sova bra mellan fre-lör men kände mig ändå helt död på lördagen...
Försökte äta och dricka bra under hela dagen så jag skulle va så pigg som möjligt på kvällen...
Lyckades få till en liten powernapp efter Lisebergsbesöket som nog gjorde susen.. :)

Konstigt det där med att spring lopp, även om man inte känner sig laddad innan loppet så kan man alltid lita på att adrenalinet o endorfinerna rinner till när man väl står där i startfållan iaf och ger en energi. ;)



Svågern och jag skulle springa ihop och pratade om att försöka hålla en kilometertid på ca 4.50...
Det var bara det att ingen av oss hade nån klocka som funkade så det blev till att springa på känn..

Till skillnad från när jag sprang i Sthlm förra veckan så var det typ bara hälften så många löpare i Götet och dessutom så startade vi i grupp 5 istället för 7 förra veckan... vilket betydde att det inte blev lika trångt som i Sthlm och att man inte behövde springa zickzack lika mkt för att komma om folk.

Kännde mig pigg i benen hela loppet, men hade en svacka strax efter 5km... som tur var gick svågern upp o drog så jag kunde hämta igen lite kraft...
Delar av sista kilometern gick på Avenyn och där var det massor av follk som stod och hejjade vilket gav ny behövlig enerig för at spurta in i mål på Heden. :)

Slut-tiden blev 45.12!!!
Känner mig super nöjd!! :)
Tror det är det snabbaste jag har sprungit nångång...
Årstarundan hemma i Sthlm som är 9km har jag som bäst sprungit på 43min...


Två mkt nöjda löpare efter målgången!! :)
Min tid: 45.12 (49.05 i Sthlm), svågern sprang i mål på 45.23...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0