Löparrundor

GöteborgsVarvet börjar närma sig med stormsteg känns det som.....
Uppladdningen och motivationen har inte alls varit den samma som förra året.
Kanske är mer tränad i år än förra året och flåset känns bra, men har inte löpningen i benen än, löpsteget krånglar, jag får ont i högerknät till&från...

I onsdags gav P och jag oss ut på en lite längre runda än vanligt, vi tog långa Årstarundan plus vägen över Gröndal och  Essingeöarna... När jag kollade upp längden på jogg.se efteråt så visade det sigatt vi sprungit 1,4mil på tiden 1,15..
Känndes helt okej under rundans gång men efteråt började värken i knät komma... hela torsdagen ömmade det, men idag har det blivit bättre o känns nästan bra igen.... undrar om jag vågar mig ut på en runda imorgon igen...

Som sagt, jakten efter att hitta ett bra tempo och en kilometertid man känner att man klarar av att springa långt på har bara börjat, och snart måste den sitta där...!!
Försöker springa rundor med mer backar i år än vad vi gjorde förra året...backträning o intervaller sägs ju va bra träning inför ett lopp...

Vågar man hoppas på att man förbättrar sin tid med 5min i år trots allt...?? ;)

Hade gärna sprungit både Midnattsloppet i aug. o Sthlm Halvmarai sept. men båda gångerna är jag bortrest på fjällvandring respektive Afrikaresa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0