Chokladsås

När jag var i Åre sist så fick jag nöjet att bli bjuden på middag hemma hos M's syster F...
Till efterrätt fick vi glass med chokladsås...och då menar jag inte chokladsås på tub!!
Utan riktig hemmagjord Chokladsås!!! Den var bland det godaste jag har smakat!!!:)

Fick värsta craveingen efter den idag så bad F om receptet som hon gärna delade med sig av. :)
Så till efterrätt ikväll blev det egenhändigt bakade Bananmuffins som jag gjorde tidigare på dagen, med vaniljglass och hemmagjord Chokladsås... Samskigt värre, Mumsfillibabba!!! :)



Jag frågade snällt F om jag fick lägga ut receptet på bloggen och det gick bra.

Choklkadsås från Åre 

100gr smör
1dl grädde
1dl socker
1dl sirap
1msk vaniljsocker
1msk kakao

Koka ihop allt i en tjockbottnad gryta några minuter....
Serveras varm till tex vaniljglass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0