Äntligen!!

Äntligen är snön borta från gatorna i stan och jag har kunnat ge mig ut och springa!! :)
Jag ligger massor efter med själva löpträningen nu, jämfört med förra året...
Förra året sprang jag Premiärmilen redan sista helgen i mars..det var inte ens att tänka på i år...
Har tränat mkt kondition i vinter på olika sätt, men inte sprungit i den utsträckning som jag skulle ha velat. Känner inte att jag har det perfekta löpsteget i benen än.
Men det är en månad kvar till Göteborgs Varvet så hoppas att det ska lösa sig tills dess! :)

Sprang "långa Årstarundan" för första gången igår efter jobbet... tog ca.44-45min...rundan visade sig vara ganska precis 9km när jag gick in på ´jogg.se´ och mätte efteråt.
Det var en bra runda med mkt backar på Årsta-sidan!!
45min / 9km = 5min per km... vilket betyder att det skulle ta mig 1h 45min att springa 2,1 mil om jag orkar hålla samma tempo hela vägen... ;)
Förra året sprang jag GbgVarvet på 1,57...
Målet för i år är att iaf inte få en sämre tid än förra året... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0