PowerWalk

Får väl erkänna att jag inte har sprungit en meter sen jag sprang GöteborgsVarvet i mitten på maj...
Har istället fokuserat på att köra styrka på gymet..man vill ju inte bada i vassen i år igen... ;)

Men sakna löpningen, så tänkte att jag skulle mjukstarta lite med powerwalks på mornarna denna veckan innan jag ökar tempot och börjar springa igen om nån vecka...

Men tji fick jag för att jag tänkte va lite duktig...
Tog första powerwalken i morse.
Höll ett bra tempo och spatserade fram och tillbaks till Skanstull på 50min, allt kändes kalasbra...tills ikväll när jag upptäckte att jag hade fått ett baoutastort skavsår på ena hälen! Det hade inte gjort ont under dagen men när jag upptäckte det kunde jag ju inte hålla mig från att punktera det...och då började det göra ont!!
Så nu haltar jag som en 90årig gammal gubbe... :(

Får se om jag orkar halta mig runt rundan i morgon bitti igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0