Jucka med väggen!!

Har varit och klättrat ikväll.
Insåg att jag har haft nybörjartur de två första gångerna... gick inge vidare idag, klarade bara en enda bana helt och hållet... :(
Hade ont i vänsterarmen och ont i händerna... :(
Får skylla på att jag inte hade ätit innan och var trött.. ;)
Men skam den som ger sig, jag lovar att komma igen med ny kraft och energi!! :)

Börjar mer och mer försöka få till nått som ska likna en teknik...det är jättesvårt! Idag fick jag rådet att "jucka" mer med väggen...!
Med andra ord, jag har ett stort och tungt arsle som hänger ut för mkt... man ska hållla sig nära väggen för att få mer kontroll på sin klättring.
Och så ska man ju såklart trycka ifrån med benen mer än dra sig med armarna... lättare sagt än gjort!!

Dessvärre åker P till Sydafrika en månad nu, så vet inte när jag kommer klättra nästa gång... kanske kan hänga på K själv nångång....

Imorgon ska jag på VIP-rea i friluftsbutiken där K jobbar, hoppas kunna köpa mig ett par klätterskor.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0