Vart ska jag börja...?

Vet inte riktigt vad jag ska börja o berätta om...
Det som livet kretsar kring mest av allt just nu är löpningen....
Har fått köpa nya löpardojjor... de jag köpte på Löplabbet visade sig vara fel för mina fötter/ben...
Har kännt av mina vader ända sedan jag började springa i november och värken har inte gett med sig hur mkt jag än har stretchat och haft mig. Till slut gick jag till ett ställe som håller på med skoinlägg för att höra om de trodde att jag behövde nått sånt... och visst behövde jag det... när jag sprang på deras löpband och de filmade visade det sig att jag hade en tydlig pronation, vilket innebär att foten sjunker in när jag sätter i foten... Så det slutade med attt jag gick därifrån med ett par nya specialskor....
Har haft dem i en dryg vecka nu, de är sköna men det är för tidigt att säga om de hjälper...
Konstigt att de inte såg att jag hade pronation på Löplabbet...funderar på att gå tillbaks och reklamera skorna...?


som ni kan se är de nya skorna redan väl använda... 

I söndags hade jag "Lopp-premiär" !!!
Jag sprang "Premiärmilen" på Djurgården i Sthlm.
Gjorde det för att se hur man funkar i en sån situation, en tävling, om man skulle lyckas hålla sin egen takt eller om man skulle ta rygg på nån snabb konkurent så man fick spurta hela loppet igenom...
Men med bra musik i öronen och fokus på andningen lyckades jag köra mitt eget race, gick ut lungt och ökade succesivt.
Det var en 5km-runda som vi sprang 2ggr, första varvet gick på ca 28min och andra varvet på ca 24..sluttiden blev: 52:27!!
Känner mig jättenöjd! :)




jag i de grå tihgtsen, 2a från höger på bilden... ;)

Nu är det bara ca 6 veckor kvar till Gbg-varvet...
Innan dess har vi sagt att vi ska testa att springa en halvmara för att känna på hur det känns, skulle tippa på att det blir om 3 veckor typ...
Helgen innan Gbg-varavet ska vi nog springa "KungsholmenRunt", även det ett 1mils lopp, så min tjejkompis oxå får känna på hur det är att tävla innan den stora dagen... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0