Göteborgsvarvet

Jag tror knappt på det själv, men jag har anmält mig till Göteborgsvarvet som går av stapeln den 16maj -09. Det är alltså meningen att jag ska ta mig runt 2,1mil i en snabbare takt än promenadtakt...jag har inte sprungit sen jag gick på gymnasiet och min barska idrottlärarinna tvingade mig att springa runt en liten sjö varje gympalektion, trots att jag fick ont i benhinnorna varje gång...det har satt djupa traumatiska spår i mig.. ;)
Men nu har jag kommit över det!
En tjejkompis och jag har bestämt oss för att ta oss i kragen och ska bli riktiga hurtbullar och ta oss runt det där loppet!! ;)
På tisdag ska hon dra med mig ut på en första provrunda och springa runt Riddarfjärden...är rädd att jag inte kommer kunna gå på onsdag...
Ska kitta upp mig på ett par löpadojjor idag. Det lär väl kosta den del men det får det vara värt. Tänkte ta mig en tur till Löplabbet o se om de kan hjälpa mig, de verkar seriösa och duktiga. Man får bla. provspringa på löpband och annat för att få en så bra sko som möjligt som passa ens fötter och löpning. 

De här fina Nike-dojjorna blev det, de är supersköna!! :)


Kommentarer
Postat av: Jonte

Vad kan jag säga....?



Imponerad!!

2008-11-10 @ 23:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0