Sthlm Halvmara 2012

Igår var det dax för Sthlm Halvmara...
.
.
Kanske va dumt av mig att ens starta efter att knappt ha löptränat sen Gbg Varvet i maj...
Men tänkte att det borde väl gå på rutin..eller nått...typ...
.
Men det straffade sig ganska snart!
.
Efter 8km började låren stumna mer och mer...
Sista 5 kilometerna blev en ren plåga!
.
Förra året sprang jag Sthlm Halvmara på 1:41:53.
Hade en förhoppning om att springa på ca 1:45 i år...
Jag släpade mig över mållinjen på tiden 1:49:10.
.
Ett ordentligt bakslag och löparsjälvförtroendet fick sig en törn...
Det annars ganska lätta löparsteget va som bortblåst. Kändes mer som jag va ute och släpade på två betongklumpar!
Tur att man är tjurskallig och envis!!
Tankarna på att bryta dök upp med jämna mellanrum, men kändes aldrig riktigt som nått alternativ...
.
Får ta det hela som en lärdom.
Bara att bita ihop och komma igen!! ;)
.
Efter att den största besvikelsen lagt sig så ägnades kvälle åt att smida planer inför träningsåret 2013, tävlingar som nämndes var Vasaloppet och Berllin Marathon... ;)
.
.
En lite tröst är ju att man fick medalj iaf... ;) hehehe....
.......................................................................................................................
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja dig!!!! Kram syrran

Svar: Två dagar senare gör benen fortfarande ont o jag går som en skitnödig cowboy!! Går o skrattar åt mig själv, för det måste se hur dumt ut som helst... ;)
Klas Gundleborn

2012-09-16 @ 21:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0