MF deltävling 1

Igår kväll var det dax för årets första deltävling i Mello...

Det bullades upp med diverse smaskigheter framför TVn.


Vi började med helstekt fläskfilé, ugnsgrillade rotgrönsaker och en smaskig rödvinssås till. Toppade med ett glas rött! ;)


Efterrätten bestod av mina hembakta semlor. ;)

Sen får jag väl erkänna att det blev nachos med hemgjord guacamole oxå...

Tyvärr så kan ju jag inte äta med måtta, så det hela resulterade i ett gigantiskt magknip...
Men det var det nästan värt... ;) hehehe....

Till semlorna använde jag mig av lussebulllsreceptet som jag har skrivit om här tidigare. Så om ni blev sugna på o baka egna så leta i arkivet. Byt ut saffranen mot kardemumma istället...

Till guacamolen hade jag två mogna avocados, en halv burk creme fraish, lite salt och peppar, lite pressad citron och en liten pressad vitlöksklyfta.
Kör allt i en mixer tills det blir en slät smet.
Mumsfillibabba!! ;)
...................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Jennys Matblogg



Både middagen och de hembakade semlorna ser jättegott ut :)



/ Jenny

2012-02-06 @ 19:23:57
URL: http://minbebis.com/blogg/jennysmatblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0