Tomatsås

Lånade en tjejkompis lght i helgen...
.
Som tack för lånet ville jag testa att göra tomatsås och ge henne som tack för sängplats.
.
Vi får en del tomater på jobbet som blir lite för mogna för att sälja som vi som jobbar kan få bli vid.
Så jag plockade åt mig ett gäng sånna tomater och en vitlök och satte igång med mitt såskok.
.
Har aldrig provat att göra tomatsås tidigare så gick helt och hållet på känn...
Började med att skålla tomaterna och skära ner dem i mindre bitar.
Sen fick de koka sönder innan jag pressade i vitlök och tillsatte lite olika kryddor.
Den fick så och puttra lite och reducera tills jag tyckte att den hade fått en okej koncistens.
.
.
Gjorde en variant på röda blandade tomater som blev hyfsat okej tror jag som kan funka som bas i grytor eller nått...
.
.
Och så gjorde jag en variant på gula tomater av sorten 'Golden Boy' som blev lite vattnig i koncistensen...
Kanske kan funka som bas i soppor eller nått...
.
Tjejkompisen är bra på att laga mat så hon kan förhoppningsvis hitta på nått med det!
.
Det blev 10-12 portionspåsar som åkte in i hennes frys. :)
.
..........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0