Trädgårdsmässan 2012

Ihelgen var det dax för årets upplaga av Trädgårdsmässan i Älvsjö...
.
Spenderade helgen inne i stan o hängde med polarna.
På vägen hem till ön stannade jag till på mässan för o kika lite och kanske göra några fynd.
.
Va ute efter en ny grensåg och fick tag på en sådan oxå.
Det blev en lite mer fintandad variant än den jag haft innan... den kändes väldigt bra när jag provsågade på mässan! :)
.
Sen fick jag tag på tre lyktor till verandan för ynka 60kr...totalt!!! ;)
De lyser så fint där ute i mörkret på verandan nu. :)
.
Sist men inte minst köpte jag två böcker oxå.
Den ena är om Gunnebo Slott & Trädgårdar. Den kom ut i höstas och jag ville så gärna ha den efter att jag var och praktiserade på Gunnebo, men den va tokdyr.. Men nu va den lite billigare till "Mässpris" så jag slog till!! ;)
Den andra boken heter "Växtriket - att skapa en trädgård", den är skriven av Jan Rundgren, han som Lelle på Tv4as morgonprogram brukar hälsa på i hans kolonilott ibland.
.
.
Känner mig nöjd med mina inköp! :)
.
Min chef gjorde tidningen Allt om Trädgård´s monter på mässan, så när mässan stängde hjälpte jag till att börja riva montern och packa ihop allt.
Lite kul att va med lite behind the scenes... ;)
.
AoT/Näsudden´s monter...
.
.
.
.
.
VAcker färgkombination med mörklila Tulpaner o ljusrosa Spetsmössa...
.
.
Min favvo, Kungsägsliljor bakom Spetsmössan...
.
.
.
Förgätmigej...
.
.
.
Lägg märke till de fina nyansskiftningarna i blomman...!
.
.
Doften från alla Hyacinter var bedövande god!! :)
.
Återkommer med mer bilder från mässan i ett senare inlägg...
.
.....................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0