4 dagar senare

Jisses vad det växer i mina sålådor!!

Igår efter 3 dagar hade Stockrosorna börjat titta upp ur jorden!
Idag har flera kommit upp helt och veckalt ut sin små hjärtblad.
Och så upptäckte jag att Basilikan oxå hade börjat komma upp!! :)
Tänk va lite som ska till för att man ska bli lite glad... ;)


Stockrosorna...


Basilikan...
Undra hur mkt de kommer växa på två dagar tills jag ser dem nästa gång...? ;)

Sådde min Lavendel idag innan jag åkte till Sthlm...
En vanlig lila sort (Lavendula angustifolia) och en vit sort (Lavendula angustifolia 'Ellagance Ice')...den vita ska enligt tidningen Allt om Trädgård blomma redan första året!!
Jag upptäckte att jag är nästan en månad sen med att förså den...men well well... Håller tummarna för att den går i blom i sommar  iaf!! :)
Vågar man hoppas på att de har grott och tittat upp ur jorde om två dagar...? :)


Hela fönstret är fullt med sålådor nu... ;)

Sådde även en gul Klematis som får små söta blommor...
Kommer bli finfint!! ;)

.......................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Ledighetsparadiset Solåkra

Vilken fin blogg. Vi förkultiverar för fullt hemma hos oss

2011-03-27 @ 22:18:37
URL: http://solakra.blogg.se/
Postat av: Nordlycka

Visst är det kul att se när de små späda bladen tittar upp ur jorden!

Ger hopp om liv och skönhet! ;)

2011-03-27 @ 23:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0