Jambo!!

Då va man tillbaka i verkligheten igen...

Jag har haft tre helt fantastiska veckor i Tanzania!!! :)

Vi kom upp på toppen av Afrikas högsta berg, Kilimanjaro!! Kl.07.15 den 18/9 2010 nådde vi 5895 möh!
Även om jag gick som om jag vore stupfull pga den tunna luften på topppen så va tanken klar, lurigt att inte kunna styra sin egen kropp helt...
Jag får erkänna att jag bölade som värsta blödiga kärringen där uppe, känslorna svallade över på alla håll. ;)

Safarin var väldig spännande o faschinerande.
Såg hur mkt djur som helst, bla Zebror i överflöd....
Vi ville ju såklart se "The Big 5", och tills in i det sista var det bara noshörningen kvar att se...så precis när vi var påväg hem på sista safaridagen dök de upp, långt bort i fjärran!! :) De var pyttesmå, även i kikaren, men vi såg dom!!! :)

Till sist så rundade vi av semestern med att sola o bada i ett litet paradis. Kigamboni strax söder o Dar Es Salam kan varmt rekomenderas om man vill ha en slö o skön semester, vit sandstrand med turkost vatten...vad mer kan begära..?? ;)

Återkommer med bilder från hela resan lite senare när jag har fått ordnin på och plockat ut guldkornen från de över 900 bilderna vi har lyckats ta tillsammans... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0