Skogshuggarhelg

Har varit på landet i helgen.
Har hjälpt pappa att köra ut stock som han har sågat ner i "skogshagen" bakom magasinet.
Blev ett rejält arbetspass på lördagen med 6 eller 7 fulla kärror, o ett mindre pass igår söndag med bara 2 kärror...(ville hinna med att åka lite pulka med syrrans lill-kille oxå). :)
Det kommer bli jättefint i skogshagen i vår, tänk dig solen som strilar genom björkarnas trädkronor som är skirt ljusgröna och marken är full med vitsippor...kan det bli mkt vackrare..?? :)

Måste dessvärre passa på att ge SJ en rejäl känga!!
Sitter på tåget nu påväg tillbaks till storstan...fick vänta i 45min på tåget som var försenat... det är inte första gången om jag säger så... :(

Har insett att det kommer dröja ända till Påsk innan jag ska ner till landet igen...(åker bla till Åre i mars) måste försöka se om jag kan trycka in en extra vända ner i månadsskiftet feb/mars...

Kommentarer
Postat av: K v G

Det blev fyra lass till

2010-01-22 @ 18:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0