Vårsådd

Idag var det dax att fixa på balkongen...och att för-så inne. :)
Penséerna blev finafina på balkongen!


Det som dock var roligast och mest spännande idag var att så... :)
Hade höpt lite olika sorters frön: Tusensköna, Violer, Luktärt och Solros... men i somras samlade jag även in frön i trädgården på torpet från min gula Akleja och från rosa Lupin....
Ska nästan bli mest spännande att se om mina "egna" frön gror... :)

Luktärten tänkte jag ha på balkongen, men resten av de eventuella plantorna tänkte jag nog sätta på torpet...eller ge bort till nära och kära. :)
Syrrans lillkille ska få några Solrosor och ha hemma på sin innnergård täkte jag, barn brukar vara fascinerade av att de blir så höga. :)


Köpte nästan enbart violerna och tusenskönorna för att etiketterna till fröpåsarna var så fina. :)


Sådde solrosorna och luktärtorna i ett sorts miniväxthus...


kan det verkligen bli stora fina aklejaplantor av de här pyttesmå fröna...?


allt på plats i köksfönstret!! :)
kanske inte så snyggt, men det hoppas jag att det kommer vara värt.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0