Intervju

I torsdags var det dags för intervjun på skolan i Göteborg.
Jag åkte ner till Götet sent i onsdagskväll efter kursen. När jag kom ut från Cetralen i Götet såg jag en spårvagn med en etta(1) på (som går till syrran där jag skulle sova) rulla in på hållplatsen, så jag sprang för glatta livet och hann komma med...efter en stund tyckte jag det va konstigt att det tog lång tid innan vi kom till nästa hållplats....då insåg jag att jag hade hoppat vagn elva(11)..nästa hållplats var Gamlestan.. jag hoppade av där och det hela slutade med att jag fick promenera till syrran mitt i natten...
När jag skulle sova låg jag och våndades över hur jag ska göra me mitt liv, byta jobb, byta stad...det snurrade rejält i huvudet. Kändes som jag bara hade blundat när syrrans lille son kom och väckte mig....

Väl på skolan blev vi presenterade för de ansvariga för utbildninge och två lärare, de berättade om upplägget på dagen och sedan satte det igång. Under tiden man väntade på att det skulle bli sin tur för intervju skulle man lösa tre uppgifter. Dels skulle man skriva så många växter man kunde på ett papper, dels skulle man skriva namn på massa trädgårdsverktyg som var avbildade på ett papper, och sist men inte minst så skulle man göra en  ritning över vad man skulle vilja hitta på med en stor gräsyta på skolans framsida.
Att rabbla upp växter gick bra, det var lite knivigare med verktygen, men kom jag inte på nått namn så skrev jag iaf vad jag använder dem till.
Jag gjorde två förslag/ritningar till gräsytan, efter som skolan ligger i ett stort gammalt landeri med alléer fram till huset som går längs den tilltänkta gräsytan så blev mitt första förslag en paradträdgård med en stor "medaljongplantering" med bokstäverna SK (stället heter Stora Katrinelund) i mitten. Det andra förslaget blev en "sinnenasträdgård", med planteringar  för vart och ett av våra fem sinnen utmed en slingrande gång.
Hoppas det faller dem i smaken! :)
Intervjun känndes bra, den var mer som en diskussion om förväntnigar, vad man ville ha ut av utbildningen och vad man har tänkt sig efter utbildningen....
Får reda på om jag kommit in nångång efter nyår...känns som det är lååångt tills dess...


Kommentarer
Postat av: jonas

ja du nu är det bara att vänta och hålla tummarna.skönt att det kändes bra på skolan på intervjudagen.

2008-12-17 @ 23:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0