Rådjursmat

Att ha trädgård på landet med skogen som närmsta granne kan mången gång vara en kamp mot de vilda djuren så att man inte får hela trädgården uppäten!! 
 
För några år sedan planterade jag en liten Rhododendron i trädgården. En vacker Cunningham´s White. Fantiserade om en stor buske med skyar av vackra vita blommor om några år när jag planterade busken...
Men verkar som jag nog aldrig kommer få uppleva det.
Varje vinter kalasar rådjuren glatt på busken och lämna bara några stackars kala pinnar kvar. :(
Det kommer snällt lite nya blad på busken varje sommar, men några blommor lär jag nog aldrig få se, såvida jag inte stängslar in busken...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0