Sommarens projekt - grönsaksodling

Sommarens projekt var att gräva en köksträdgård och odla grönsaker.
 
Jag rodde inte hela projektet i hamn, men jag kom så pass långt med grävandet att jag kunde få plats med en odlingsbädd iaf! ;)
 
Jag skruvade ihop en ram av gammalt spillvirke och målade den med en skvätt svart slamfärg jag hade kvar i en burk.
 
 
 
Jag fyllde ramen med en blandning av egen kompost och köpejord med kogödsel....
 
Jag satte lök, gul och röd, sådde sockerärtor, rädisor, bönor, dill, persilja och sallad.
 
 
Det första som dök upp var löken och rädisorna...
 
 
Snart spirade och växte det i odlingen....
 
 
 
Det blev lite trångt i odlingen tillslut.. ;)
 
 
Sockerärtorna gav bra skörd. 
Bönorna blev jättefina och jättegoda!! :)
Salladen blev frodig, så även persiljan och dillen.
 
 
Annat kunde vuxit sig bättre, morötterna blev ganska små, likaså rödbetorna... vill de ha magrare jord, mer sand i jorden...?
 
 
Hoppas jag hinner gräva mer innan sommaren i år så att jag kan få till i alla fall en odlingsbädd till, så det inte behöver bli så trångt mellan såradena! ;)
 
Egenodlade grönsaker smakar bäst!!! :)
 
...........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0