Skyfall

Sommaren 2013 tycker jag var en riktigt fin sommar, solig o varm, för det mesta.
 
Men några gånger under sommaren fick vi riktiga skyfall i Göteborg!!
Lite lagomt med regn är ju bara bra för växter o natur, men när det fullkomligen vräker ner så ställer det till det lite på jobbet!
En av helgerna jag jobbade jour kom det just ett sånt skyfall!!!
Kan lova att min kollega o jag fick bekänna färg den morgonen för att få parken i någorlunga skick tills grindarna skulle öppnas som vanligt kl.12!! ;)
 
 
Stora delar av barnområdet ligger på mark med lera i botten, så när Mölndalsån svämmar över väller vattnet in från ån som ligger precis intill o det sprutar upp ur brunnslocken.
 
Även uppe på berget blir det problen med alla grusgångar.
Vattenmassorna gör att det bildas stora fåror i gångarna som på sina ställen kan bli decimeterdjupa!
 
 
Min kollegas hand försann i fåran som vattnet hade grävt ur!!
 
Som sagt, regn är bra, i måttliga mängder dock! ;)
 
.............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0