Bi o fjärilsrabatt

Fram på sensommaren satte jag ett litet rabattprojekt i verket...
 
Hade gått o funderat ett tag på att göra en bi o fjärilsrabatt, så när handelsträdgårdarna satte igång med sina reor så slog jag till o köpte ett gäng med plantor som alla gillas av bin o fjärilar. :)
 
Själva rabatten grävde jag runt ett gammalt brunnslock i sten från slutet på 1800-talet som ligger i gräsmattan på framsidan.
 
 
Bland fynden jag gjorde på växtrean fanns Isop, Echinacea, Nepeta, Temynta, Kärleksört, Fackelblomster, Timjan o Echinops...
Jag flyttade även över några av mina Lavendel som jag har drivit upp från frö, o även några Kungsmynta som jag hade sen innan.
 
 
Rabatten blev uppskattad med en gång!! :)
 
 
............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0