Nordiska Trädgårdar 2013

För några veckor sedan var det ju trädgårdsmässa i Stockholm. :)
 
Jag tog tåget upp till Sthlm efter jobbet på fredagen och dagen efter besökte jag mässan.
Jag kom till mässan runt lunch...
Det var packat med folk!!!
Så det var ingen idé att försöka komma fram till montrarna och kolla o handla...
 
Som tur var så deltog jobbet från förra året, Näsuddens Handelsträdgård, med en monter i tävlingen 'Bästa Idéträdgård', så jag styrde kosan till dem och fördrev nån timma i deras goda sällskap. :)
Det var kul att träffa mina gamla kollegor igen! :)
 
Gamla chefen, Andreas Graveliej, hade desigat en jättefin monter!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Näsuddens Handelsträdgård o Andreas Graveleij vann tävlingen 'Bästa Idéträdgård' !!! :)
Superduperkul och Stort Grattis till gamla chefen!!! :)
 
Här kommer lite bilder från några av de andra montrarna som tävlade...
 
 
En futuristisk urtidsträdgård i en av tävlingsmontrarna
 
 
Kloka ord av Mälarpaviljongens trädgårdsmästare Kristina Björk, i hennes monter
 
 
Ståtlig tupp i Skansens monter
 
 
Äppelblomshimmel i Rosendals Trädgårds monter
 
 
Det Svenska laget i Skol-SM i Trädgårdsanläggning, som vann mästerskapen! :)
 
...........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0