Slutskörd

Nu håller jag på att slutskörda i köksträdgården...
.
.
All Schalottenlök är upptagen...
.
.
Alla lila, gula och gröna 'Harrys Kuvert' är skördade...
.
.
Lika så all Squash...
Även alla Bondbönor och andra bönor är slutskördade.
.
Efter att jag har slutskördat en grönsak så dras alla plantor upp och åker på komposten.
Köksträdgården blir mer och mer tom...
.
Även inne i växthusen börjar vi slutskörda och kasta grönsaker.
Det mesta av gurkorna åkte på komposten i början av veckan och igår passade jag på att kassera all Basilika medan det regnade som mest en stund mitt på dagen.
.
Det blir ganska stor skillnad när man tar bort något...
.
Med basilika...
.
.
Utan basilika...
.
.
Det börjar kännas på allvar att säsongen börjar lida mot sitt slut...
.
...........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0