Potäter

Idag har jag satt potatis! :)
.
Jag minns inte när jag gjorde det sist...
Kan till och med va när jag va liten och va dagbarn på en bondgård. :)
Då gjordes det maskinellt och man fick sitta på sätt-maskinen bak på traktorn...
.
Idag har jag gjort det för hand!! :)
.
Satte 5 olika sorters potatis vilket resulterade i 104m fåror...!! ;)
.
.
Satte Princess och Rocket som är extra tidiga sorter så vi hoppas på att ha potatis till midsommar!! :)
De andra sorterna var Maria, Maestro och Asterix.
.
.
Gjorde fårorna tvärs över landet för att få varje sort grupperade så de inte hamnar på en lååång radda...
Och som synes, jag gjorde jobbet för hand med hacka!! ;)
.
ska bli spännande och se när den första lilla blasten tittar upp, misstänker att det inte kommer dröja så länge. En del av potatisarna hade riktigt långa groddar!
.
Vi har fått lite regn några nätter i veckan och det har resulterat att mkt har fått rejäl fart och börjat växa ute nu!
Röd- och Silverlöken jag satte förra veckan har redan rotat sig o det tittar upp några centimeter blast från lökarna... :)
.
Inne i växthusen händer det massor oxå!!
Sommarblommorna växer så det knakar!! :)
Petunior och Pelargonior står i full blom.
.
Oden första lilla tomaten är på G oxå!!! :)
.
.
Verkar som att det blir egenodlade tomater på Midsommarbuffén! :)
.
................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gött jobbat brorsan!! Ser bra ut tycker jag. Inget gym idag va???? Du sliter i landen så du behöver inget gymtränande nu eller...

Kramelikram syrran

2012-05-20 @ 23:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0