Älgens framfart

Det var kul att få röjja i trädgården på torpet i helgen! :)
.
Men det kanske inte alltid är så kul att konstatera vad diverse djur har haft för sig i trädgården under vintern. :(
.
Älgen har gått bärsärkargång i rabatten vid stenmuren!
Han har traskat runt och trampat sönder växter och sparkat upp massor av mina nysatta Buxbomsticklingar...
.
.
Älgen brukar hjälpa till med beskärningen av mitt lilla körsbärsträd varje vinter... I år tyckte jag nog att han tog i lite väl mkt, han har brutit av en av de stora huvudgrenarna i kronan... :(
.
.
Sorken är bra för den hjälper mig att luckra jorden i trädgården! ;)
Men när den skjuter upp jordhögar precis vid mina små äppelträd blir jag lite orolig... Risken är stor att den har mumsat på rötterna..och då är det kört för de små träden! :(
.
.
.............................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0