Yasuragi

För några veckor sen var jag på spa o hade det gött!! :)
.
Har en polare som är spachef på Yasuragi och ibland behöver han "spioner" som går på behandlingar och betygsätter behandlingarna och kollar om personalen har ett trevligt bemötande mm...
.
Så när jag hade en ledig helg för några veckor sen fick jag uppdraget att spionera... ;)
.
Dagen började med att jag tog skärgårdsbåten från Grand Hôtel ut till Hasseludden och Yasuragi.
Efter att jag fått badbyxor, tofflor, en japansk morgonrock och handdukar fick jag en introduktion inför tvagningsritualen som man alltid börjar med.
Man sitter på en liten pall, häller vatten över sig ur en liten träbytta och tvagar sig med en liten handduk i cirkelrörelser utifrån och in mot hjärtat.
.
.
Dagen fortsatte med bastu, både torr och ånga...
Bad i varma bassänger med 40gradigt vatten, både inomhus och utomhus. :)
Avverkade en halvtimmas simning för att känna mig lite nyttig.
.
Innan lunch fick jag avnjuta min första behandling, Bambumassage.
Massage med varma bambupinnar.
En avslappnande behandling som satte igång blodcirkulationen.
.
Till lunch blev det jättegod sushi. :)
.
.
Efter lunch blev det mer varma bad och bastu för att sedan avsluta dagen med fiskpedikyr.
Massa små firrar som käkar på ens fötter, kittlar dödsskönt! ;)
Fötterna blev lena som en bäbisrumpa!! :)
.
.
På väg ner till båten tog jag en tur genom deras asiatiska trädgård. Den är liten men stämningsfull...
.
.
Kan varmt rekommendera ett besök på Yasuragi!!! :)
.
..................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0