Rosenblom

Nu börjar rosorna blomma!! :)
.
Både rosträdgården och rosorna till försäljning står i full blom och doftar så underbart som bara rosor kan göra!! :)
.
Jag har alltid hävdat att jag inte är nån ros-kille... men jag börjar skata men säkert mjukna... ;)
Förra året skaffade jag mig en Honungsros till torpet. På en säsong täckte den upp halva spaljén som jag gjorde till den.
Sist jag va på torpet hade den redan täckt in nästan hela spaljén!!
Och rosen var översållad av knoppar!! :)
.
.
Jag ska åka ner till torpet i veckan som kommer så jag hoppas jag lyckas pricka in att den står i blom!! :)
.
Jag har en ny favoritros som jag måste skaffa till torpet!!
Det är en gammaldags, vitblommande buskros som heter 'Boule de Niege' (snöboll) och doftar helt underbart!! :)
.
.
När den är i knopp så har den stänk av lila och rosa på kronbladen...
Men när den slår ut är en helt snövit. :)
.
.
Den här vackra rosa rosen växer på staketet runt äppelträdgården och doftar oxå ljuvligt...
Vet dock inte dess namn...
.
.
...............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0