Långhelg

Hade långhelg i helgen som var....
.
Tog pärlan och drog ner till torpet i torsdags efter lunch för en skön helg på torpet. :)
.
Fick en hel del gjort i trädgården på fredagen, alla rabatter blev rensade, spaliépelarna till Klematisarna som jag gjorde förrar sommaren kom äntligen på plats! :)
.
.
Trodde de stackars Klematisarna, som jag fick från Ulriksdal efter jag praktiserat där förra året, var döda...
Men de verkar ha fått ny livskraft i år, de är än så länge små men ändock vid liv!! ;)
.
.
I samma rabatt som Klematisen planterades Nävorna och Bolltistlarna jag hade med mig ner från Näsudden sist jag åkte ner...
.
.
(Just denna rabatt verkar bli ett ihop plock av "räddade" plantor, antingen så har det varit meningen att plantorna skulle ha kasserats eller så är det skott som skulle ha rensats bort ur rabatter)
.
Min kära syster fixade ett grösaksland i våras och nu börjar det spira av både rädisor, morötter, dill, rödbetor och sockerärtor...
Fixade till ett litet stöd till sockerärtorna av Ask-slanor, så nu hoppas vi det blir massor med goa sockerärtor som man kan plocka och stoppa direkt i munnen!! ;)
.
.
................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0