Gott Nytt 2012!!

Gott Nytt År go´vänner!!! :)

Hoppas ni hade en trevlig nyårshelg!
Och att ni har fått en bra start på 2012!! :)

Jag skulle gått på en liten nyårsballuns...men i sista sekund vart det inställt...
Så då vart det till att tänka om.
Det blev en spontanmiddag på Mon istället.

Jag stod för efterrätten.
Det blev en variant av en vanlig kladdkaka...stoppade i lite Snickers och vit Toblerone som hade blivit över hemma. ;)

Receptet jag använde mig av var:

2 ägg
1dl smält  smör
1½ dl mjöl
lite bakpulver (typ ½tsk eller nått)
3dl strösocker
3-4msk kakao
2½tsk vaniljsocker
2st Snickersbars, hackade i småbitar
1 liten vit Toblerone, hackad i småbitar

Rör ihop alla ingredienser i en bunke och häll upp i en smord och bröad form med löstagbar botten.
Grädda i mitten av ugnen på 170 grader i ca 15-20min. Kakan ska vara ganska kladdig...


Servera med lite färsk frukt och kanske lite lättvispad grädde med en uns socker och vanilj i... ;)
Mumsfillibabba!! :)

........................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0