Förtryckt

När vi slutade Trädgårdsutbildningen före jul så fick var sin Amaryllislök...

Min lök blev liggandes och kom aldrig ner i nån jord.
Får erkänna att jag inte har gett den nån mer tanke sen dess...
Men igår hittade jag löken som var inlindad i ett paket av juteväv. Lossade på väven och insåg till min förvåning att löken hade satt en knopp, trots att den legat förtryckt utan vakren ljus eller vatten!!



Tyvärr hade jag ingen kruka med jord tillhands så jag satte löken ovanpå en glasburk med lite vatten...
Bara att vänta och se om den slår ut!! ;)

........................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0