En tur i trädgården

Brukar alltid ta en tur i trädgården på morgonen när jag har kommit till torpet...
.
Det är inte så mkt som blommar nu...
Men några finingar lyser upp tillvaron iaf! :)
.
En av mina Klematisar...
.
.
Fick två Klematisar förra året när jag va på Ulriksdal och praktiserade.
Båda var typ döende och skulle slängas så jag fick förbarma mig över dem.
De såg väldigt ynkliga ut förra året och det va inte mkt liv i den i början på året heller. Dessutom gillade de tydligen inte att få stöd av mina vitrolade klätterställningar utan höll på att stryka med helt och hållet...
Men efter en räddningsinsats av mina kära päron så fick de ny fart på tillväxten och nu bommar den ena som ni kan se och den andra har knoppar! :)
.
.
.
Några växter står i knopp och är nog redo att slå ut bara solen tittar fram lite...
.
.
Stockrosorna som jag sådde förra året står i knopp!
.
.
Solrosorna som syrran har sått står i givakt utmed väggen och är snart redo att slå ut och lysa upp i sensommaren.
.
.........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0