Tulpanskörd

Idag tog tulpansäsongen slut på Näsudden...
.
De sista tulpanerna skördades och den stora tulpanbädden i 3an rensades och grävdes upp.
.
Jag hann plocka åt mig en brokig men fin bukett innan allt var borta! :)
.
.
Det blev lite "Holländskt stileben-känsla" över buketten... :)
Gillar spretigheten i buketten och att alla färgerna faktiskt funkar tillsamman! :)
Funderar på om buketten ska stå som inspiration till min sista tavla jag ska måla och lämna in till skolan.
Bla mönster, djup och volym skulle ingå i målningen och jag tycker att allt det finns med i bilden...
Fast kanske borde ta nått enklare, känns som det nog är ganska svårt att få till tulpaner med färg och pensel.
.
.......................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0