Jordförbättring

Växthusbäddarna i "4an" har fått en lite mullrikare jord...
.
De två första dagarna på nya jobbet har jag ägnat åt att gräva, bära, gräva och kratta... :)
Jag är ordentligt mör i kroppen, men det var det värt, resultatet blev bra!
.
Jag har jordförbättras i bäddarna i ett av växthusen där det senare kommer odlas basilika, aubergin, tomater och
gurka mm.
.
.
Först började jag med att gräva bort ca 1dm av översta "trötta" lagret av jorden...
.
.
Sen var det dax att lägga på kogödsel och barkmull för att få mer struktur på jorden så att den bla ska bli mer porös/luftig men oxå hålla vätan bättre.
.
.
Vände ner det hela med spade..
.
.
Till sist krattade jag bäddarna jämna...
.
Snart kommer bäddarna grönska med massa gott!! ;)
.
............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0