Bra start på dagen

Sov riktigt gott första natten i min lilla stuga! :)
.
Solen sken bakom gardinerna när jag vaknade imorse... :)
Bestämde mig för att dra en löprunda.
.
.
Tog en kopp kaffe i solen på verandan innan rundan.
.
Dessvärre verkar det inte finnas nån självklar runda att springa här på ön, så det fick fram och tillbaka till Dalarö samälle, blev ca 1 mil.
Backigare ö får man nog leta efter, det tog gött på benen i alla uppförslöp! Det som inte dödar - härdar!!
Kommer få starka ben om jag ska fortsätta löpa här!! och det ska jag ju... ;)
.
När jag kom tillbaka till stugan blev det lite yoga/strech på verandan...
.
.
.
De syns knappt på bilden men det växer påskliljor på kortsidan av verandan som är pågång att blomma snart, blir fint med lite färg som lyser upp!:)
Ska höra med chefen i veckan om det finns några gamla krukor som jag kan få låna ha på verandan och plantera lite lite blommor i. Känns lite kalt som dt är nu...
.
Efter en dusch blev det frulle i den varma solen på verandan...
.
.
Fiberhavregrynsgröt med kanel är standard till frulle, gött och mättande! ;)
.
När jag hade slevat i mig gröten va det dax för ett litet möte med chefen och vi åkte och kollade på mitt första jobb som ska göras kommande vecka.
Chefen kommer inte va så mkt på Näsudden denna veckan eftersom han ska göra "Allt om Trädgårds" monter till Trädgårdsmässan i helgen. Han brukar göra riktigt fina grejer!!! Förra året var han med och tävlade i "Årets balkong", han van dock inte vilket jag tycker han borde ha gjort...
Hoppas jag kan komma ut till mässan på lördag eller söndag och kolla. :)
.
.
Så här ser Näsudden ut, till vänster syns ett av fyra växthus, det lite högre bygget i mitten är butiken och längan till höger är arbetslokaler mm...
Dessvärre glömde jag ta kort på övriga omgivningarna, köksträdgården, äppelodlingen, rosenträdgården mm...
.
............................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Turid

Vilken härlig utsikt från stugan!

2012-04-10 @ 21:30:22
URL: http://travelandfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0