1a Advent

Har varit på Adventskonsert i Härlanda Kyrka ikväll...

En ganska fyrkantig och nästan ful kyrka på utsidan i brunt tegel ála 60/70-tal...
Men när man kommer in är det en otrolig rymd i kyrksalen och akutiken är fantastisk!!! :)

Tre av kyrkans duktiga körer stod för programmet tillsammans med en blåsensemble akompanjerade av orgel och piano.
Det var en riktigt pampig konsert med maffiga arr till många av sångerna!!!
Rysningarna längs ryggen av den vackra musiken var många!! :)
Vi besökare fick vara med och sjunga i flera av sångerna och jag tog i från tårna och sjöng ut för allt vad lungorna pallade! :)
Det är en häftig känsla att få vara mitt i en tät ljudbild av välklang och få sjunga med, en hänsla som nästan får en att bli hög!! ;)

Musik får mig att må bra!!! :)
Önskar att jag hade kunnat fortsätta spela piano när jag va mindre... då kanske man hade fortsatt sin bana inom musiken... vem vet...


Staken och stjärnan kom upp i fönstren igår.
En och annan tomte kom fram oxå, lite tidigt kanske, men ska ha glöggmys nästa helg så tänkte att det va lika bra... ;)

Hoppas ni har haft en skön helg!! :)
Min helg slutade med frid i hjärtat och ett gott lugn i kroppen... :)

.....................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0