Nordiska Trädgårdar

Sitter på tåget upp till Stockholm...

Ska bli kul att komma upp till min forna hemstad och hälsa på över helgen! :)
Ska hänga med polarna, ha myskväll med hämtmat och massa godis, käka brunch och kanske ta en sväng på krogen oxå... :)
Men jag ska framför allt gå på Trädgårdsmässan i Älvsjö, Nordiska Trädgårdar! :)

 


Jag ska bla kolla på årets balkong-utställning. En kille jag känner som heter Andreas Graveleij är trädgårdsmästare på Näsuddens Handelsträdgård, och han har gjort en av tävlings-balkongerna... han var med på svt´s morgonprogram igår och visade en del av den och den såg jättefin ut, ska bli kul och få se den i vekligheten! :) ni som ska på mässan, rösta på Andreas balokong!!! ;)

Sen är det en kille som heter Johnny Mattsson som jag känner som ska hålla föredrag om lökar och perenner, hoppas jag hinner lyssna på det för han är väldigt duktig!! :)

Tredje kille jag känner som finns på mässan är en av trädgårdsmästarna på Trädgårdsföreningen i Götet, han finns i Stadsträdgårdsmästarnas monter. :) 

Misstänker att jag får tygla mig för att inte köpa på mig för mkt kul på mässan...jag måste ju få med mig det på tåget hem... ;)

Avlägger rapport om mässan efter helgen! :)
Trevlig vår-helg till er alla!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0