Dripp Drapp DROPP

Igår var jag i Trädgårdsföreningen och kollade på utställningen "Snödroppar" som jag tipsade om för ett tag sen...

Utställningen var inte så stor..men naggande god ändå.
Man blir glad för minsta lilla tecken på liv i naturen såhär års...
Och när tecknen på liv är i form av små skira vita Snödroppar värmer det inombords. :)
De visade en blandning av massor av olika snödroppar men även julrosor fick vara med som utfyllnad...
De hade även grävt upp och tagit in två stora buskar av Kejsarolvon..

Utsällningen är gjord av Hannu Sarenström

Jag hade turen att pricka en lite guidening av utställningen, sånt ger ju alltid lite mervärde. :)








Snöklocka...


Julros...


Kejsarolvon...


Galanthus nivalis... "vanlig" snödroppe


Galanthus nivalis 'Flore Pleno'... den fyllda varianten...

................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: syrran

Vilka fina kort du tar! Såg att det var orkide-utställning från och med i morgon. jag tror att den är på botaniska...Kramis

2011-03-05 @ 16:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0