ÄppleMon

Har beskurit ett äppelträd på Torpet Mon idag...

Igår (måndag) började vi med beskärning praktiskt i skolan.
Vi fick ta oss an en villaträdgård i stan som inte hade fått så mkt kärlek på några år...
Imorgon ska vi slutföra arbetet i trädgården så jag kommer lägga ut lite före och efter-bilder sen. Det har blivit en markant skillnad kan jag lova!! :)

Men idag har vi varit inne på skolan som vanligt och haft teorilektioner... men jag var lite sugen på att beskära ändå så kollade med en kille jag känner om jag inte kunde få komma till hans trädgård och kolla på hans äppelträd efter skolan... Jag var välkommen! ;)

Sagt och gjort, jag tog med mig två semlor från Burgårdens Bageri och åkte upp till Torpet Mon när skolan var slut.
Han har tre äppelträd som han har beskurit lite på egen hand de senaste åren...
Jag tog mig an det som var i mest behov av mer beskärning! ;)

Dessvärre så är det så mkt buskar och träd runt om tomten så det blev inte så bra bilder, är lite svårt att se vilket som är äppelträd och inte...men lite skillnad kanske ni kan se...;)

Trädet från sydsidan...


före...


efter...

Trädet från norrsidan...


före...


efter...

Hade tyvärr inte tillgång till nån stege som var tillräckligt hög, så det är några grenar kvar i toppen som ska bort oxå...men det får bli vid ett senare tillfälle.
Jag känner mig nöjd med resultatet! ;)

Semlan smakade väldigt gott efter slutfört uppdrag denna fettisdag!! ;)

Om ni behöver boende i Götet kan jag varmt rekommendera Torpet Mon!
Killen jag var och beskar hos driver nämligen ett Bed&Breakfast Hotell i sitt hus.
Det finns fyra jättefina och personligt inredda rum att hyra!
Gå in på hemsidan och kolla för priser och bilder på rummen m.m.!!

......................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0