Blomning på gång...

Det var ganska lite som blommade i rabatterna på torpet under Midsommar...

Men denna veckan har högsommar-blomningen börjat komma igång! :)
Jag tog en vända med kameran i trädgården idag...


Brandliljorna står ståtligt vid stenmuren...


Dagliljorna har börjat blomma...har två sorter som är väldigt lika, det enda som skiljer dem åt är att den ena har mörka teckningar inne i blomman...


och den andra har mörka teckningar på "utsidan" av blomman...


Jättedaggkåpan är svullsitg och stor och blommar för fullt...


Min favvo-Akleja!! Stor i blomman men ändå nätt med sin ljusa solgula färg...
Den blommar lääänge till skillnad från andra Aklejor som jag tycker blommar över ganska snabbt...


Nu blommar min nya älskling Honungsrosen Helenae 'Hybrida' !! :)
Trodde inte den skulle blomma i år eftersom jag planterade den i våras...
Doftar underbart gott gör den oxå... ;)


Har inte varit nån ros-kille direkt förut...men får erkänna att jag håller på att mjukna inför deras skönhet... ;)


Trodde det var vanliga Digitalis när jag köpte dessa en vår för några år sedan...men det visade sig vara en mini-variant... med näpna och söta små klockor. :)


Den här skönheten som skiftar mellan vitt o ljusaste skärt vet jag tyvärr inte vad den heter...
Men den doftar ljuvligt och milt! :)




Överdådigt...underbart vacker Pion!! :)
Får erkänna att jag inte visste att jag hade denna ljusrosa Pionen...trodde att den hade samma färg som...


alla de andra Bondpionerna... vet inte med mig att den busken har blommat med ljusrosa blommor förut, men däremot vill jag ha det till att den har blommat med mörkrosa blommor... hmmm...knepigt...!!
Men det gör inget för den är otroligt vacker!! :)






Vresrosen slösar villigt med sina blommor!! :)

...........................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0