Gatsten

Gatsten känns kanske inte så sexigt...

Men det är faktiskt ganska intressant har jag kommit underfund med den senaste veckan!
Man tar den lite för givet... Kanske förargar sig över den om den är ojämnt lag och man snubblar, men annars lägger man nog inte märke till den så mkt..

Men det är väldigt mkt tanke bakom det hela när den läggs!!
Grundarbete är jätteviktigt!! Och sen ska jag nog be er kolla in alla mönstter som gatstenen är lag på nästa gång ni är ute och går i stan. :)

Känner att jag har börjat titta på stadens utseende på ett lite annat sätt än förut, är mer observant på hur allt ser ut... Funderar på hur saker är gjorda och varför de har gjort som de har gjort tex... och sen kan jag oxå förkasta vissa utföranden genom att förstå vad som gått fel och inte bara irritera mig över att det är nått i stadsbilden som stör mig och mitt vardagsliv...

Tex när jag gick hem igår så var hela gång och cykelbanan täckt av en giiiiigantisk vattenpöl!
Gång och cykelbana går längs med en å och då tycker man ju att det inte ska behöva stå något vatten på vägbanan utan att det automatiskt skulle rinnan ner i ån... Men det gör det inte om vägbanan är feldoserad, som i detta fallet, vägbanan lutade bort från ån istället för mot ån och det fanns inte en vägbrunn i sikte heller...hmm...
Gör om, gör rätt!! ;)

Idag när jag gick hem såg jag istället något kul! En lösning som jag aldrig sett tidigare... :)
En lite udda lösning gällande två brunnar i en slänt...
De hade löst det vad jag kunde tolka som både snyggtoch funktionellt! :)





Man kan få mjuka former även med kantig gatsten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0