Äppelträdsburar

Blev ju lite ledsen i våras när jag såg att mina små äppelträd jag satte förra hösten hade blivit mumsig mat till haren under vintern...
Trots att jag hade varit duktig och satt på stamskydd och allt...

Men i somras bröt de små träden nya grenar längre ner på stammarna och mitt hopp tändes än en gång om att det kunde bli två små fina träd som en dag skulle ge massor med goda äpplen! :)

De nya små grenarna växte sig långa och fina i sommar.

Men så nu när jag kom till torpet i förra veckan så hade nån varit och hälsat på igen... :(
Antar att det är Älgen eller Rådjuren som har varit framme och mumsat på de fina grenarna.
Tankarna på att ta jägarexamen väcktes på nytt, såhär lagom till jaktsäsongen!! ;)





För att om möjligt rädda de små träden undan mera skadegörelse så tog jag resolut och tillverkade burar kring träden!
Jag slog ner tre störar runt varje träd. Sen tog jag gammalt högt hönsnät som jag hittade i magasinet och spände det runt störarna i dubbla varv...längst upp satte jag ihop nätet så det inte går att stå uppifrån och käka heller... ;)
Dessutom hittade jag ett mer finmaskigt nät som jag satte nedtill ett extra varv.
Satte även dit baksskyddet på stammen för att vara på den riktigt säkra sidan! ;)



Attans om det är nått djur som käkar på mina små äppelträd i vinter!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0