Grattis syrran!

Min kära storasyster fyllde 40 i våras...

Bättre sent än aldrig som de säger...igår var det dax för mig att fira henne stort!! ;)
Hade fixat en hel dags överraskningar åt henne i Göteborg.

Vi började med att stosa genom Haga och kolla på Julmarknaden som var där. Jag shoppade loss och fyndade ett sy-kitt till en julgransmatta för 35kr!! (hoppas jag hinner sy färdigt den innan jul!)
Där efter var det dax att styra kossan mot Hagabadet där vi först åt deras goda brunch. När vi var mätta och belåtna hoppade vi plurret o badade en stund innan det var dax för oss att få massage.

Mjuka o sköna i kroppen begav vi oss sen till HDKs julmarknad.
Det är alltid kul att se vad de kreativa eleverna på Högskolan för Design och Konst har hittat på och säljer. :)
Handlade en presten till min bästa tjejkompis...

Där efter var det dax att äta lite..
På utsidan av Saluhallen på Kungstorget finns ett trevligt ställe som hater Bee Bar.
Vi åt en väldigt god fisksoppa och till det drack vi ett glas bubbel för att fira lite extra. ;)

Mätta och belåtna styrde vi kosan ner mot hamnen...
Nu var det dax för att ta oss mot högre höjder!
Det blev en tur i Göteborgs Hjulet. Det var vackert att se Götet lite från ovan upplyst av alla ljus som stan är pyntad med.



Som avslutning på dagen gick vi in på Operan och såg "Sunset Boulevard".
En som alltid på GöteborgsOperan pampig uppsättning!!
Scenografi och kostymer är sååå välgjorda, en fröjd för ögat! :)
Rollbesättningnen var perfekt, Gunilla Backman var helt rätt som den gamla avdankade stumfilmsstjärnan!!
Enasmblen gjorde väldigt bra ifrån sig.
Det är alltid lite extra kul att kolla på en föreställning när man känner nån som är med på scenen, och så var fallet denna kväll... en tjej som heter Petronella Löfstrand som jag jobbade ihop med på Oscar´s i föreställningen Singín´in the rain är med. :)

Tror dagen var uppskattad... :)
Grattis syrran!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0