Helags tur&retur

I veckan har jag haft en liten uppvärmning inför Kili-resan...

Jag och tre kompisar har varit på fjällvandring i Jämtland/Härjedalen.
Det var första gången för mig, men mina kumpaner är vana vandrare, två av dem har vandrat tillsammans varje sommar de senaste åtta åren.
De är t.o.m så iinbitna att de torkar sin egne mat och har med...
Av 5 dagar hade vi 3 dagr med sol, 1.5 dag mulet och en helv dag regn... Vilket är väldigt bra väder för att vara i fjällen har jag förstått. :)

Vi gick från Vålådalen via Vålåstugorna till Helags...därifrån gick vi via Gåsen till Stendalsstugorna och vidare till Nulltjärn och sedan tillbaks till Vålådalen....


en sista koll på kartan på Centralen för att diskutera en eventuell ändring av rutten innan vi hoppar på natt-tåget till Undersåker..


frulle på tåget, kaffe, juice, yoghurt och en bistromacka...


ompackning av ryggor i Vålådalen innan vi ska börja traska iväg på vår vandring...








mellis-stop vid Vålåstugorna...




vi hittade fina tältplatser varje kväll...


mumsfillbabba!!










Helags, Sveriges sydligaste glaciär syns i fjärran...






Helags fjällstation...






varmchoklad med marshmallows på Gåsestugorna är gött när det regnar ute... ;)


Mumsfillibabba!!! Plockade tre stora nävar fulla med skogens Guld- Hjortron. :)


Nulltjärn...


fyra väldigt nöjda fjällvandrare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0